03 februari 2007

Livat i Linköping

Hemma igen efter två spännande, givande och roliga dagar på Kristdemokraternas kommun- och landstingspolitiska dagar i Linköping. Kristdemokraterna i Huddinge har efter valet lyckats bredda den kommunpolitiska gruppen så att vi idag är 20 personer, varav 15 var med i Linköping. Jättekul, och en väldigt bra politisk skola. Man önskar bara att de varade lite längre, för det är så mycket man inte hinner med - så många intressanta seminarier och så många intressanta människor. Jag ska inte namedroppa alla kd-kändisar jag pratat med, men jag kan väl i alla fall berätta att jag fick ett litet samtal med äldreminister Maria Larsson efter ett seminarium om regeringens äldrepolitik och hon gav betryggande svar på mina frågor om stödet till byggande av särskilda boenden - ett stöd som vi i Huddinge kommer att få väldigt mycket användning av, eftersom vi planerar att bygga cirka 240 nya platser i äldreboenden. Investeringsstödet skulle för vår del därför kunna handla om drygt 30 Mkr, vilket inte är fy skam minsann!

Inga kommentarer: