12 februari 2009

Bra för de sverigefinska pensionärerna

Idag var jag och talade hos de sverigefinska pensionärerna. Både folk från Huddinge finska förening och finska PRO var med. Jag upplevde att det jag berättade togs emot på ett positivt sätt - och varför skulle det inte det? I nästa månad tas förhoppningsvis första spadtaget vid om- och utbyggnaden av Björnkulla äldreboende med sina finskspråkiga avdelningar (som inte bara kommer att få 23 nya platser och ett tillagningskök utan även en bastu!) och nästa vecka kommer vi att fatta beslut om förfrågningsunderlaget i den stora valfrihetsupphandlingen av hemtjänsten, vilket förhoppningsvis på lite sikt kommer att leda till att vi bland annat får en hemtjänstutförare speciellt inriktad på hemtjänst för finsktalande. Den politik som Kristdemokraterna och den styrande majoriteten i Huddinge står för är bra för Huddinges finskspråkiga pensionärer och jag känner mig stolt över att presentera den när jag är ute på möten som idag.

Inga kommentarer: