30 november 2007

Vild vecka i Bryssel och Huddinge

Ibland händer det så mycket att jag inte riktigt hinner med att informera här på bloggen. Den här veckan har varit sådan. I tisdags eftermiddag träffades Huddinge pensionärsråd. På kvällen var jag och talade om äldreomsorgsfrågor på Trångsunds demokratiforum, ett väldigt trevligt möte. Tidigt på onsdag morgon flög jag till Bryssel och hade sedan två väldigt intensiva dagar där jag - och mina medresenärer - träffade europaparlamentarikerna Anders Wijkman och Lars Wohlin liksom Margot Wallströms kabinettssekreterare och representanter från Svenskt Näringsliv, Stockholmsregionens EU-kontor, europeiska kristdemokraterna EPP-ED, Svenska kyrkan i Bryssel. Det var otroligt spännande och jag har fått en hel massa nya tankar och idéer, men jag var helt utmattad när jag kom hem i natt. Icke desto mindre var jag uppe i morse och deltog i arbetsmarknadsnämndens sista sammanträde (från årsskiftet kommer den ersättas av ett gemensamt organ för flera södertörnskommuner) för att sedan under eftermiddagen fram till nu ungefär ha haft styrelsemöte med Huge Fastigheter. Det ska bli skönt att komma hem och ta igen sig ikväll. Men jag kommer att ha med mig beredningshandlingarna inför nästa kommunstyrelsemöte, som jag bör ha synpunkter på senast på måndag, så jag kommer i alla fall inte att behöva vara sysslolös i helgen...

Sitter jag här och klagar? Nej, inte egentligen. Det ska hända saker. Det är roligt att möta människor. Man får hela tiden idéer och impulser, och förhoppningsvis kommer det att leda till en mängd positiva förändringar. Inom äldreomsorgen, men också på miljöområdet, näringslivsutvecklingssidan och vad gäller organisationen.

Inga kommentarer: