19 februari 2008

Hägglund, Nyman och Lidwall

Ibland händer det för mycket för att man riktigt ska få tid att blogga. Jag borde till exempel förstås ha berättat redan igår kväll om det mycket spännande studiebesök vi från Kristdemokraterna i Huddinge gjorde på Socialdepartementet, då vi bland annat fick sitta ner och lyssna på och samtala med vår partiledare, socialminister Göran Hägglund. Jag tror att alla som var med var väldigt nöjda - jag tyckte i alla fall att det var otroligt stimulerande att få sitta och prata sjukvård, vårdnadsbidrag och flyktingmottagning (bland annat) med socialministern.

Som inramning hade vi besök av Kristdemokraternas landstingsråd och gruppledare i landstinget, Stig Nyman och Pia Lidwall, på lokalavdelningens årsmöte i lördags, och idag kom Pia Lidwall (som ju också är ansvarig för äldrefrågor i landstinget) till Huddinge pensionärsråd. Roligt, det också, även om det hamnar lite i skuggan av det trivsamma mötet med partiledaren...

(Det påstås ibland att bloggar mest används för att droppa namn på folk man känner, men jag har väl med detta inslag avslöjat alltför väl att jag inte direkt hör till partiets inre kretsar som tycker att möten med partiledaren är vardagsmat.)

Inga kommentarer: