05 februari 2008

Det absurdas konst i Trångsund

Politik är det möjligas konst, sägs Olof Palme ha sagt. Politik är det absurdas konst, tänker jag när jag läser en notis i senaste numret av Mitt i Huddinge. Där tar Ann-Marie Högberg (s) åt sig äran av förslaget att göra en överdäckning av infartsparkeringen på gamla kommundelsnämndskontorets tomt i Trångsund. Precis samma förslag som jag tillsammans med min partikamrat Tomas Hansson motionerade om för ett par år sedan. Å ena sidan kan man glädja sig åt att (s) uppenbarligen gillar våra förslag - å andra sidan kunde man förstås önska att de visade aningen större ödmjukhet när de slår sig för bröstet över att de gillar våra förslag. Men ibland är det absurda uppenbarligen en möjlighet och Ann-Marie Högberg tillräckligt mycket konstnär för att slänga sig över den. I brist på egna idéer om vad de vill göra i Trångsund.

Inga kommentarer: