30 januari 2006

En intensiv och rolig helg

Det har varit en intensiv och rolig helg. Under fredagen och lördagen hade Kristdemokraterna sina kommun- och landstingspolitiska dagar på Folkets Hus i Stockholm. Man kan förstås fundera över valet av lokal - själva lokalerna är jättebra, men personalen arbetar ju för sossarna. Fanns det spioner på plats? Naturligtvis.

Hur som helst. Kommun- och landstingspolitiska dagarna är alltid en av årets höjdpunkter. I år var vi cirka 1.200 som samlades. Och anföranden och seminarier i all ära, men något av det allra viktigaste är just detta att mötas, prata med folk man känner sedan länge eller nya bekanta, höra hur det är, utbyta synpunkter, kläcka idéer, stämma möten.

Hur har det gått i Markaryd, där Kristdemokraterna leder kommunen (jo tack, fantastiskt bra), vad tycker man egentligen i Strängnäs om tågsituationen (nja, om det fanns en tunnelbanestation där så skulle väl Flemingsberg vara ett intressantare stopp) och varför vände man sig i Solna mot det aktieägartillskott i AB Vårljus som vi på kommunstyrelsen i morgon ska fatta beslut om att vara med i?

Jag ska inte tråka ut er med alla samtal jag haft under detta veckoslut, men kan i alla fall säga att det var en väldigt inspirerande helg och att jag går in i nästa vecka med förnyad (politisk) energi även om jag samtidigt är ganska, nej mycket, trött.

Ska avsluta med en liten solskenshistoria. På fredagkvällen hade vi en festmiddag i Blå hallen i Stockholms stadshus (med dans efteråt i Gyllene salen). När jag fram på nattkröken skulle dra mig hemåt upptäckte jag att min varma, sköna Citypendeln-mössa saknades. Vilket förstås är en katastrof - är man så tunnhårig som jag känns vinterkylan extra mycket...

Men då kommer jag på att en av killarna som jobbar i garderoben bor ju i Trångsund. Jag har pratat med honom när jag har varit ute och kampanjat och brukar morsa när han passerar på stationen. Så jag ber honom lämna in mössan på stationen i Trångsund, ifall de hittar den när de städar efteråt. Och när jag kom hem från kommundagarna på lördagen så fanns mössan på stationen. Tack Micke!

Inga kommentarer: