15 mars 2006

Jonas har ordet

Jag har emellanåt kritiserat Socialdemokraterna för deras förljugenhet och maktfullkomlighet, men jag ser på dem utifrån - mestadels underifrån, som undersåte - och jag tror att de skakar av sig sådan kritik ganska lätt.

Betydligt värre är det nog när en av deras egna börjar tala klarspråk. Läs vad trångsundsbon Jonas Hagström, tills ganska nyss aktiv sosse med uppdrag i gymnasienämnden i Huddinge, har att säga om sitt f.d. parti: http://jonashagstrom.blogspot.com/2006/03/kommunalrdet-har-ordet.html

Jonas har länge varit något av en fritänkare. Han har till exempel varit den enda aktiva sossen som jag känner till har tagit ställning för en kommundelning. Det är beklagligt om människor som står upp för sin idéer och ideal inte får plats i partipolitiken, men jag hoppas att Jonas inte slutar att engagera sig i frågor som berör bara för att han bränt sig hos sossarna.

Inga kommentarer: