19 maj 2006

Attacken mot bloggarna

Socialdemokraterna med Lars Danielsson och Marita Ulvskog i spetsen har gått ut i en skarp attack mot några bloggar drivna av unga folkpartister. Anledningen är att de vidarebefordrat ryktet att Lars Danielsson skulle ha varit hos sin (påstådda) älskarinna, departementsrådet Helen Eduards, när tsunamin inträffade på annandagen 2004.

Jag vet inte vad Lars Danielsson sysslade med den dagen, bara att han av allt att döma spridit falska uppgifter om sina kontakter med UD:s Lars Dahlgren och försökt förhindra att sanningen kommit fram. Jag har ingen aning om hur Lars Danielssons familjeliv eller sexliv ser ut, och måste erkänna att jag inte bryr mig för fem öre.

Däremot tyckte jag synd om den 19-åriga tjej som attackerades av en medelålders manlig journalist i något av nyhetsprogrammen på TV igår - för att på sin blogg ha skrivit ungefär samma sak som jag såg en av den medelålders manliga journalistens medelålders manliga journalistkollegor säga i en SVT24-sändning för många månader sedan.

Men sossarna sparkar gärna på de svaga, och journalistkåren håller gärna de egna om ryggen.

1 kommentar:

Max Hobstig sa...

Allt fler sanningar utger sig för att vara lögner så att de ska dra till sig fler åhörare.