19 mars 2009

Mot en god demensvård med min nya vice

Under förmiddagen var jag på ett seminarium med titeln "Mot en god demensvård", men arrangören bedyrade att man faktiskt var för och inte emot. Och tur var väl det, med äldreborgarrådet Ewa Samuelsson (KD) som första talare och en hel rad prominenta forskare och praktiker inom demensvården på talarlistan därefter.

Naturligtvis var det en hel del kristdemokrater i publiken, såväl landstingsfolk som kommunpolitiker. Från Huddinge hade jag med mig Ewa Alexandersson (M), som från och med idag är ny vice ordförande i äldreomsorgsnämnden, den tredje under mandatperioden. Ewa har många års erfarenhet från kommunpolitiken och är inte rädd att säga vad hon tycker. Dessutom har hon den goda smaken att komma från rätt del av kommunen - hon och jag bor sedan nästan 20 år tillbaka i husen intill varandra och hittills har jag inte haft anledning att klaga på grannsämjan.

Inga kommentarer: