13 april 2008

En vecka kvar till folkomröstningen

Idag är det bara en vecka kvar till folkomröstningen om kommundelning. Både DN och SvD har i helgen uppmärksammat detta. Och inte bara de, förstås. Det var massor av folk i Skogås centrum igår, när det stora gå-och-rösta-jippot gick av stapeln med stjärnor som Charlotte Perrelli och yours truly på scenen. :-) Vi stod dock inte på scenen tillsammans, utan jag deltog i en politisk debatt och melodifestivalvinnaren uppträdde strax efteråt. För egen del tyckte jag att debatten gick ganska bra. Jag har tittat på den i efterhand på huddingekanalen på Comhem och känner mig rätt så nöjd - jag försökte att hålla en balanserad och saklig ton i en lite skev debatt, där sju debattörer stod på nej-sidan och en på ja-sidan.

Den här skevheten är det många jag träffar som anmärker på. En god vän som ännu inte tagit ställning beskrev det som att det kändes som ett "Mugabe-val" när man gick förbi alla de tillresta valarbetarna på nej-sidan, och även kommunens egen information får en del kritik av vanliga medborgare, som på den här bloggen: Edris tankar. Jag upplever det som att Kristdemokraternas balanserade hållning väcker respekt hos många medborgare och bara igår fick vi flera nya medlemmar i Skogås.

Och ifall någon undrar så kommer jag att rösta ja till kommundelning.

Inga kommentarer: