17 april 2008

Tre dagar kvar...

...och temperaturen i kommundelningsdebatten är fortsatt hög. Fast i media har frågan förstås kommit i skymundan för Kristina Axén Olins avhopp. I morse fick jag rycka in för att ta emot en stor grupp från Holland som var här för att studera folkhälsoarbetet och socialt arbete. Egentligen borde Bosse Trygg (m) och Katharina Wallenborg (dp) ha tagit emot dem, men de skulle ha intervjuats i radion. Radiointervjun blev inställd, men så sent att det ändå blev jag som fick möta holländarna.

Under eftermiddagen stod jag i valstugan i Skogås C. Det var fruktansvärt blåsigt, men soligt och stämningen var rätt så bra. Jag hade flera trevliga samtal med folk som undrade om för- och nackdelarna med en kommundelning. Jag tror att det är många som är störda av ja- och nej-kampanjernas enkelspåriga information och gillar Kristdemokraternas mer sansade och balanserade approach, och det är därför vi dag efter dag finns på plats i valstugan i Skogås C.

Inga kommentarer: