16 april 2008

Fyra dagar kvar...

...eller egentligen bara tre och en halv, ungefär, innan vallokalerna öppnar på söndag. I morse kom Mitt i Huddinge med en stor intervju med Katharina Wallenborg (dp) och Eeva Laine (s). Ja, bilden på dem var i alla fall stor. Det mest uppseendeväckande var kanske Eeva Laines påstående att Skogås-Trångsund skulle bli en liten landsortskommun omgiven av stora kommuner. Landsortskommun??? Är det så att hon inte tittat utanför fönstret hemma i Trånkan? Eller har hon aldrig varit ute i landsorten? Det är möjligt att Centern skulle vilja att vi blev en landsortskommun, vad vet jag, men en realistisk bedömning ger vid handen att det är fullständigt omöjligt. Skogås-Trångsund skulle på sin höjd kunna bli en småstad i storstaden. Vilket inte skulle kännas fel.

Två av kommunens webbchattar har gått av stapeln, igår respektive idag. I den första var jag en av deltagarna. Den kan läsas här: Webbdialogen. Ärligt talat är jag inte så förtjust i chattformen - det finns inget utrymme för samtal, allt blir upphackat - och jag tror egentligen att det är ännu mer olyckligt när det gäller en så komplex fråga som kommundelning och att bygga upp en ny kommun. Men andra gillar den här formen och då får man gilla läget och försöka göra det bästa av situationen.

Inga kommentarer: