20 april 2008

Ett krossat hopp

När jag engagerade mig politiskt för snart nio år sedan var det hoppet om en bättre framtid för Skogås-Trångsund som drev mig. Jag såg ett scenario där vi skulle sluta att vara en obetydlig avkrok beroende av Huddinges godtyckliga nåder och istället utvecklades till ett starkt, driftigt och framtidsorienterat samhälle.

Det hoppet krossades idag.

Folkomröstningsresultatet var väldigt tydligt. Bara 40 procent röstade för friheten. Rädslan för framtiden var betydligt större än hoppet. Om tillräckligt många tillräckligt ofta i tillräckligt tydliga ordalag säger till dig att du inte duger något till så kommer du till sist att tro dem. Jag får gratulera nej-sidan till en skickligt genomförd kampanj.

Och vi som hade hoppats på en bättre framtid får väl fundera på var vi ska finna den. Finns det något hopp för Skogås-Trångsund?

SvD DN

1 kommentar:

Anne sa...

Hoppet kan endast finnas hos Gud och i ett aktivt motstånd mot den anti-kristliga Europeiska Unionen!
Mikael Jändel Björketorp, Marks Kommun.