18 april 2008

Två dagar kvar...

Den här eftermiddagen ägnade jag åt att dela ut flygblad mellan Ica och pizzerian i Trångsund tillsammans med drevvikenpartister och moderater. (Fast flygbladen var ju lite olika, förstås.) Trångsunds C fungerar egentligen bäst om man har ett enkelt budskap (t.ex. ja eller nej) som får plats på ett flygblad, inte om man faktiskt vill samtala med folk. Fast jag och min partikamrat Anders hade i alla fall en del intressanta samtal med folk som kom förbi.

Kvällen hade jag kunnat spendera på bolagsmiddag med Huges styrelse och ledning, men ärligt talat känns det som om jag tillbringar alldeles tillräckligt mycket tid tillsammans med politiker just nu. Jag minns den senaste bolagsmiddagen jag var på, där kommunens avgångne ägarrepresentant på bolagsstämman, Erling Karlsson (s), gav sitt testamente till bolagets styrelse och ledning. Vad valde han att säga? Att vi skulle satsa på att bygga fler hyresrätter? Att vi borde sträva efter att sänka hyrorna för kommunens verksamhetsfastigheter? Att vi borde bli ännu miljösmartare? Nej, att vi inte borde dela kommunen!

Att välja bort en trerättersmiddag på Sundby gård för en pizza tillsammans med min bror och hans barn känns som ett bra val. Politiker som till varje pris vill behålla Huddinges östra territorier kommer jag att träffa nog av i morgon.

Inga kommentarer: