17 september 2005

Vi tar fajten!

Idag kickstartade Kristdemokraternas höstkampanj med ett stort möte på Folkets Hus i Stockholm. Temat är "Vi tar fajten!" och även om jag tycker mig minnas att ungefär samma slogan användes av Kommunal häromåret, är det helt klart så att det finns mycket i vårt samhälle som det är värt att kämpa för - och en hel del som det är värt att kämpa emot.

Både Göran Hägglund och Maria Larsson höll entusiasmerande tal, som i stor utsträckning fokuserade på saker i den socialdemokratiska staten som måste åtgärdas, människor som lämnats efter eller hållits tillbaka.

Men det kändes även viktigt att höra Bengt Germundsson, kommunalråd i Markaryd, och Anders Andersson, landstingsråd i Kalmar läns landsting, som kan visa på vilka verkliga förändringar som genomförts sedan Kristdemokraterna fick makten.

Förhoppningsvis kommer det här spridas från kommun till kommun och landsting till landsting. Jag tror att vi skulle ha ett bättre landsting om det vore Stig Nyman som stod i spetsen och en bättre kommun ifall Tomas Hansson var kommunstyrelsen ordförande. Även om jag inte är naiv nog att tro att vi kommer att vara där efter valet.

(Däremot tror jag på borgerligt styre såväl i kommun som landsting efter valet, med ett starkt kristdemokratiskt inflytande.)

Inga kommentarer: