01 oktober 2010

Hemtjänstens matlådor - dag 17

Igår skrev jag att jag idag skulle äta matlådor som jag själv beställt. Tji fick jag. Så snabbt går det inte. Den beställningssedel jag skickade in handlar om leveransen om en vecka (och då har jag för mig att det här försöket redan är fullbordat, så det blir nog ingenting med det). Så idag blev det återigen som någon annan bestämt.

Nu behöver inte det bli så fel i alla fall. Den som bestämde hade valt att skippa kycklinglevern, som fanns som ett hot på matsedeln. Istället blev det idag kåldolmar med gräddsås, kokt potatis och lingonsylt. Jättegott. En av mina korridorkollegor lät riktigt avundsjuk. Jag har förstått att kokt potatis är lite svår att få bra när maten lagas långt i förväg - matlådan var tillagad den 27 september och skulle stå sig till den 10 oktober - men smaken på kåldolmar och gräddsås kompenserade mer än väl den inte riktigt perfekta konsistensen på potatisen.

Inga kommentarer: