07 oktober 2010

Hemtjänstens matlådor - dag 20

Igår lyckades jag inte äta någon matlåda, jag var på kommun- och landstingsledningskonferens inne i stan hela dagen och åt en utmärkt lunch på Stadsmuséet istället, och på kvällen var jag hemma hos en god vän och det hade nog synts som märkligt ifall jag hade tagit med egen mat... Men idag blev det hemtjänstens matlåda igen. Stekt kycklingfilé med timjansrostad potatis, citron- och vitlökssås och kokta grönsaker. Det låter riktigt gott, eller hur? Tyvärr var såsen lite blaskig och inte så kryddig som jag kanske hade hoppats - å andra sidan finns det säkert en och annan av de äldre kunderna som skulle ha tyckt att det hade varit alldeles för eldigt i smaken om jag hade bestämt kryddningen, kan jag tänka. Det är svårt att hitta en kryddning som passar alla.

Inga kommentarer: