08 september 2007

En festivalernas dag i kommunen

Idag har det varit en intensiv kampanjdag för kommunens politiker. På samma dag har Vårbyfestivalen, Flemingsbergsfestivalen och Skogåsdagen gått av stapeln, förutom att vi förstås bör vara på plats i Huddinge C. Som jag sade till moderata kommunalrådet Daniel Dronjak så är det här förstås ett problem för de små partierna, även om vi stora klarar det bra...

Själv var jag huvudsakligen på Skogåsdagen, där jag ansvarade för det ambitiösa men glest besökta seminarieprogrammet i biblioteket. Fast emellanåt hann jag ner på centrumgolvet för att prata med folk också. Skogåsdagen är ett viktigt evenemang när de gäller att knyta kontakter - både för egen del och för att hjälpa olika bekanta att möta varandra. Även om vi alla - eller åtminstone nästan alla - är verksamma i Skogås är det sällan som så många är på plats samtidigt så det gäller att inte försitta chansen.

Men en aktivitet är förstås inte mycket till kampanjdag, utan vid halvtre-tiden begav jag mig iväg till Vårby. Tyvärr var jag lite för sent ute för att hinna lyssna på Mats Odells tal från festivalscenen, men jag kom i alla fall alldeles lagom för att hänga med på den rundtur med Mats och olika kommunpolitiker - från såväl majoritet som opposition - som Huge ordnade. Guidningen avslutades med en buffé på områdeskontoret, vilket man förstås inte tackar nej till.

Inga kommentarer: