02 september 2010

40

Idag fyllde jag 40. Det finns olika sätt att fira det. Mitt sätt var att bjuda Huddinges pensionärer på tårta vid valstugan i Huddinge C och under gemytliga former få möjligheten att prata politik med folk. Kvällen fick vikas åt en debatt hos Segeltorps Villaägareförening.

Att fylla 40 kan ses som en milstolpe - men jämfört med en Allians-seger i valet den 19 september får det ändå ses som en bagatell. Vi behöver ett Allians-styre i såväl riket, Stockholms läns landsting och Huddinge kommun. Vi behöver fyra år till för att verkligen få ordning på det här landet, fyra år till för att få bort köerna i vården, se till att trafiken får sina nödvändiga investeringar och skapa full valfrihet inom äldreomsorgen. Det är det värt att jobba för, även på sin födelsedag.

Fast jag har ju blivit rätt hyggligt firad ändå - med alla gratulationer på Facebook, telefonsamtal, SMS och, förstås, möten med vänner och bekanta i valstugan i Huddinge C ska man definitivt inte klaga. Och i morgon kväll har jag även funnit en lucka i mitt schema för en festligare middag med familjen. Den ser jag fram emot, men sedan blir det fullt fokus på valrörelsen igen.

Inga kommentarer: