29 september 2010

Tack för förtroendet i kommunfullmäktigevalet!

Så har då Länsstyrelsen med mycket möda och stort besvär räknat samman rösterna i kommunfullmäktigevalet i Huddinge - ja, det där med mödan och besväret vet jag inget om, men med tanke på vilken evinnerlig tid det tog innan resultatet till sist presenterades nu i eftermiddag så förmodar jag att det är så.

För Kristdemokraternas del innebär resultatet - precis som på valnatten - två mandat och sedan personkryssen sammanräknats står det klart att det blir vårt kommunalråd Tomas Hansson och jag som besätter fullmäktigestolarna. Jag vill passa på att tacka för de 69 kryss jag fick i kommunfullmäktigevalet - en ökning med 40 procent sedan förra valet - och lova att jag ska göra mitt bästa för att leva upp till ert förtroende. Kristdemokraterna må ha gjort ett sämre val än vi hade hoppats på, men vi kommer även i fortsättningen att vara en viktig och vital del av den styrande majoriteten i kommunen och driva på för att kommunen ska utvecklas i en mänskligare och mer familjevänlig riktning.

Inga kommentarer: