30 september 2010

Tack för förtroendet i landstingsfullmäktigevalet!

Och det sjunde mandatet går till: Karl Henriksson! Ja, nu är sammanräkningen av valet till landstingsfullmäktige till sist klar, och det står då klart att Kristdemokraterna fått sju mandat i Stockholms läns landsting - och att jag valts in som ordinarie ledamot i landstingsfullmäktige.

Det känns stort, ansvarsfullt - och spännande. Under förra mandatperioden var jag tredje ersättare och tjänstgjorde ett par timmar en eftermiddag för några år sedan. Att vara ordinarie ledamot är något helt annat. Förhoppningsvis kommer det också leda till andra viktiga och spännande uppdrag i landstinget.

I den sammanräkning som finns på val.se ser det ut som att jag har fått 319 personröster. Jättekul! Jag är stolt och glad och vill verkligen tacka för ert förtroende. Jag ska göra allt som står i min makt för att leva upp till det.