13 september 2010

Hemtjänstens matlådor - dag 3

Idag var det dags för den tredje matlådan från köket i Stortorps Äldrecentrum, jag får nämligen ingen leverans på helgerna. På menyn för idag stod portergryta med kokt potatis och brysselkål. Jag ska öppet och ärligt erkänna att det där med brysselkål inte är min grej och jag tror att hela måltiden skulle ha fått ett lyft om brysselkålen kompletterats eller, ännu hellre, bytts ut mot en färsk liten grönsallad. Jag hade förstås kunnat fixa en sådan själv, men om jag nu ska sätta mig in i hur det är för äldre människor som är beroende av hemtjänstens matlådor så är det väl bäst att äta just det som levereras - och känna saknaden av det som inte fanns med i leveransen. Ja, jag blev i alla fall ordentligt mätt, och lite brysselkål har väl ingen dött av?

Inga kommentarer: