24 september 2010

Hemtjänstens matlådor - dag 11 och 12

Jag erkänner, nu har jag strulat till det lite. Jag närmar mig halvtid i mitt lådmatsätande och trodde att det skulle komma en leverans från Matfabriken i Sala igår, men det gjorde det inte. Alltför sent insåg jag att det var en dag kvar med maten från Stortorps äldrecentrum, så den blev stående i ett kylskåp i det låsta och igenbommade caféköket på Sjödalens äldrecentrum, där jag hämtat ut lådorna. Igår blev det därför en macka från Subway istället som (sen) lunch för mig.

Gårdagens matlåda - stekt bogfläsk med kokt potatis och stuvad blomkål - åt jag istället till lunch idag. Då hade lådorna från Sala redan anlänt till kommunhuset, levererade i en liten vit kylväska som det står Samhall på. Dem har jag inte provsmakat än, men jag gav en av dem till kommunstyrelsens ordförande Daniel Dronjak Nordqvist (m) som kom till köket i desperat på jakt efter något snabbt att äta innan nästa sammanträde skulle börja tio minuter senare. Han lät meddela att den ugnsbakade norska fjordlaxen med stuvad spenat och gräslökspotatis smakade utmärkt innan både han och jag skyndade vidare till våra olika möten.

Nästa vecka blir det mer mat från Matfabriken i Sala för mig - och då lovar jag att jag ska äta den själv...

Inga kommentarer: