30 september 2010

Hemtjänstens matlådor - dag 16

I morgon kommer (förhoppningsvis) den första leveransen av matlådor från Sala där jag själv fått bestämma vilka fem lådor (av 21 alternativ) som jag vill ha. Den matlåda som jag åt idag hade jag däremot inte fått välja själv. Jag vet inte när jag åt ärtsoppa senast och jag var lite orolig, men den slank i alla fall ner utan alltför stort besvär. Ännu mindre besvär var förstås de båda pannkakorna med hallonsylt som också medföljde i lådan. Idag var för övrigt första gången som jag faktiskt åt maten direkt ur lådan - det var lite för komplicerat att försöka hälla över soppan från plastlådan till en tallrik, för lådan var inte speciellt väl anpassad för det, tyckte jag.

2 kommentarer:

Marie Litholm sa...

Själv sitter jag här och mumsar på en skaldjurssallad med avocado, keso och vitlöksbröd. Kom därför att tänka på dig och dina lådor. Jag tycker det är en kul grej du gör - och bra. Kanske skulle kunna säga att ditt projekt nog är ganska "matnyttigt" för en ordförande i äldreomsorgen. Smaklig måltid!

Karl Henriksson sa...

Skaldjurssallad med avocado låter ju inte helt fel det heller...