22 september 2010

Hemtjänstens matlådor - dag 9 och 10

Två dagar har gått och två nya matlådor har ätits. Merparten av dem i alla fall. För det är mycket mat man får om man beställer matlådor från Stortorp, det kan jag intyga. Jag, en vuxen karl, har svårt att äta så mycket. Hur ska det då inte vara för lilla tant Agda?

Igår serverades det farfalle (fjärilsmakaroner) med köttfärssås och kokta ärtor. Första pastarätten under de dagar jag ätit matlådor. Bra med lite variation till all kokt potatis. Eftersom jag åt hemma kunde jag riva lite parmesan över köttfärssåsen och få den lite mer italiensk.

Idag bestod lunchen av en krämig fiskgratäng med kokt potatis och "amerikansk grönsaksblandning". Till det fick jag en liten burk med färsk grönsallad. Fiskgratängen var riktigt god, mycket smak - men jag är inte gourmet nog för att identifiera vad det var som gav smaken, och förpackningen med innehållsförteckningen är sedan länge deponerad i kommunkontorets återvinningskärl för plast- och pappersförpackningar.

Inga kommentarer: